Masih Sama


Lama tak jumpa
Aku dengar kau datang lagi setelah sekian lama
Hatiku bergetar,
Air mata kemudian berdesakan memaksa keluar,
Meski begitu, aku tak dapat menemuimu.
Maafkan aku . . .

Kita tahu,
Hari hari berlalu,
Dan dunia berubah,
Begitupun kau dan aku,
Kita terpisah,
Seperti dua buah roda sepeda yang terberai ditabrak oleh takdir.

Ya, sudah lama sekali.
Tapi masih ngilu hingga hari ini.

Dunia memang berubah,
Begitupun kau dan aku,
Meski begitu,
Telah ratusan kali ku katakan,
Arti dirimu untukku masihlah sama.
Sama seperti dulu, aku mencintai mu

Jika sempat,
Datanglah lagi.
Temui aku.

Segala perubahan ini membuatku lelah,
Apa kau juga?.

Jika mungkin rindu itu memanggilmu . . . Menginginkanmu . . .
Datanglah lagi,
Dunia berubah,
Akupun berubah,

Meski begitu,,
Hatiku masih sama
Sama mencintaimu, seperti dulu.

[x.r]

Comments

Popular Posts